Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з біології та хімії
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з хімії
Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відображаються загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі навчання.
За відмінностями між обсягом і
глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань,
здатністю використовувати знання у нових ситуаціях
виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12 бальною
шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в
себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.
·
При оцінюванні рівня
навчальних досягнень з хімії враховується:
·
оволодіння хімічною мовою як
засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
·
рівень засвоєння теоретичних
знань;
·
сформованість експериментальних
умінь, необхідних для виконання хімічних дослідів, передбачених
навчальною програмою;
·
здатність учнів застосовувати
набуті знання на практиці;
·
уміння розв’язувати розрахункові
задачі.
Усі види оцінювання навчальних
досягнень учнів здійснюються за характеристиками, наведеними в таблицях.
Оцінювання теоретичних знань
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці) |
Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи,
формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні) |
2 |
Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками |
|
3 |
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під
керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини |
|
Середній |
4 |
Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук і
явищ |
5 |
Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає
визначення основних понять |
|
6 |
Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального матеріалу |
|
Достатній |
7 |
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з
допомогою вчителя порівнює хімічні об’єкти |
8 |
Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і
теоретичний навчальний матеріал, застосовує знання в стандартних умовах,
порівнює, класифікує хімічні об’єкти |
|
9 |
Учень (учениця) володіє знаннями основоположних
хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує
інформацію, робить висновки |
|
Високий |
10 |
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і
застосовує знання на практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить
аргументовані висновки |
11 |
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і
використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами;
самостійно знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно
з поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки |
|
12 |
Учень (учениця) має системні знання з предмета,
аргументовано використовує їх, у тому числі в проблемних ситуаціях; аналізує
додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, приймає рішення, висловлює
судження, пов’язані з речовинами та їх перетвореннями |
Оцінювання практичних робіт
Рівні навчальних досягнень |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
Початковий |
Учень (учениця) знає правила безпеки під час проведення практичних робіт,
виконує найпростіші хімічні досліди під керівництвом вчителя |
Середній |
Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі
хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання дослідів |
Достатній |
Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи згідно з інструкцією,
описує спостереження, робить висновки |
Високий |
Учень (учениця) виконує хімічні експерименти, раціонально використовуючи
обладнання і реактиви; описує поетапні спостереження; складає звіт, що
містить обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за власним
планом |
Оцінювання розв’язування розрахункових задач
Рівні навчальних досягнень |
Характеристика навчальних досягнень учнів |
Початковий |
Розв’язування задач не передбачене |
Середній |
Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить обчислення лише з
готовою формулою |
Достатній |
Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій;
розв’язує задачі, користуючись алгоритмом |
Високий |
Учень (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує
комбіновані задачі |
Коментарі
Дописати коментар