Алгоритм дій за сигналами оповіщення цивільного захисту “Увага всім”, “Повітряна тривога”

 




Алгоритм дій за сигналами оповіщення цивільного захисту “Увага всім”, “Повітряна тривога”

І. Алгоритм дій вчителя та відповідальної особи під час проведення навчальних занять

Підготовчі заходи:

1.     Учасники освітнього процесу мають заздалегідь бути ознайомлені з місцем розташування споруд фонду захисних споруд, а також правилами поведінки під час евакуації та укриття в захисних спорудах.

2.     Якщо за однією захисною спорудою закріплено більше одного закладу, то розподіл учасників освітнього процесу за наявними спорудами фонду захисних споруд відбувається з урахуванням їх місткості та розташування на місцевості.

3.     Учасники освітнього процесу заздалегідь повинні вміти виконувати заходи з Плану реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції навчального закладу, які передбачені на випадок отримання сигналу.

4.     Заклад освіти заздалегідь повинен розмістити всі покажчики напрямку руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу.

5.     Під час евакуації та укриття в захисній споруді учасників освітнього процесу має супроводжувати відповідальна особа з числа працівників освітнього закладу.

6.     Заздалегідь встановлюються відповідальні особи, які після евакуації перевірять заклад на наявність присутніх учнів за межами захисної споруди.

Порядок дій при отриманні сигналу:

1.     Відповідальна особа у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення навчального закладу.

2.     Вчитель має миттєво сповістити учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинити навчальне заняття.

3.     Відповідальна особа разом із вчителями має скоординувати хід евакуації учнів від класу до захисної споруди (укриття).

4.     Класи, в яких викладають вчителі, мають бути організовані для негайного пересування двома колонами в приміщенні класу та швидкого залишення кабінету. За можливості учні самоорганізовуються для залишення кабінету та руху до захисної споруди. При обмеженому просторі для пересування учні залишають приміщення групами.

5.     Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди. До вчителів, які супроводжують молодші класи, приставити помічників.

6.     Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги.

7.     Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній.

8.     Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або самостійно до захисної споруди.

9.     У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні займуть свої місця відповідальний за клас повинен перевірити наявність усіх учнів.

10. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній.



  1. Відповідальна особа вмикає наявну систему оповіщення закладу.
  2. Вчитель сповіщає учнів про загрозу, а батьків – про переміщення дітей до укриття.
  3. Необхідно організувати пересування двома колонами в приміщенні класу та швидко залишити кабінет.
  4. Для супроводу початкових класів можуть бути залучені помічники.
  5. Для швидкого надання медичної допомоги має бути залучений медичний працівник.
  6. Відповідальні особи після оголошення сигналу оповіщення мусять перевірити всі приміщення закладу на відсутність у них учасників освітнього процесу та працівників закладу, по завершенню перевірки прямувати до найближчого укриття.
  7. Учні, які знаходяться на подвір’ї закладу, під час сигналу оповіщення повинні самостійно рухатися до найближчого укриття фонду захисних споруд.
  8. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні допомогти учасникам освітнього процесу швидко та спокійно зайняти місця.
  9. Під час перебування в захисній споруді вчителі та вiдповiдальнi особи здійснюють необхідну підтримку, заходи для комфортного та спокійного перебування в укритті.
  10. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами.
  11. Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП (особливими освітніми потребами) – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.

 











Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Екскурсія до Маньківської державної сортодослідної станції "Секрети селекції.Створення нових сортів "

Зустріч із представником Національної поліції України в межах Тижня безпеки дорожнього руху.

Що таке булінг ? Як розпізнати та протидіяти булінгу.